Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/12276
Title: Murales educativos interactivos aplicados a la enseñanza superior
Authors: Sandoval Romero, Yamile
López Meneses, Eloy
Martín Díaz, Verónica
UNESCO Clasification: 58 Pedagogía
531204 Educación
Keywords: Estudiante universitario
Web 2.0
Mural interactivo
Interactive murals
University students
Issue Date: 2012
Journal: El Guiniguada 
Abstract: El presente estudio forma parte de la investigación denominada: “Innovación docente 2.0 con Tecnologías de la Información y la Comunicación”, en el marco de la Acción 2 de Proyectos de Innovación y Desarrollo Docente subvencionado por el Vicerrectorado de Docencia y Convergencia Europea de la Universidad Pablo de Olavide. La investigación describe una experiencia con murales educativos interactivos realizados en la Universidad Pablo de Olavide (Sevilla, España) y en la Universidad Santiago de Cali (Colombia) durante el curso académico 2010-2011. A través de esta experiencia se pretendía fomentar el papel activo y autónomo de los estudiantes en el proceso de construcción del conocimiento, elaborar murales de sensibilización, mapas conceptuales interactivos con aplicaciones relacionadas con el software social y reflexionar y analizar los principales ámbitos de intervención social del educador social/trabajador social.
This research is part of another investigation called Teaching Innovation 2.0 with Technologies about Information and Communication in the framework of Action 2 of Projec of a Project of Innovation and Communication and Teaching Development subsidezed by the Vice-Rector of Investigation and European Union of the University of Pablo Olavide. The investigation describes an experience with interactive education murals in the University Pablo de Olavide (Seville, Spain) and the University of Santiago de Cali (Colombia) during the course 2010-2011. With this experience the active and autonomous role of students was fostered in the knowledge construction. Besides, the elaboration of murals, interactive conceptual maps with applications related to the social sofware and the reflection and analysis of the main spheres in which the social educator/social worker intervenes were also enhanced.
URI: http://hdl.handle.net/10553/12276
ISSN: 0213-0610
Source: El Guiniguada. Las Palmas de Gran Canaria: Servicio de Publicaciones, Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, 1984- ISSN 0213-0610, n.21, 2012, p. 197
Appears in Collections:Guiniguada. 2ª Etapa. n.21, 2012 
Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (353,9 kB)
Show full item record

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.